Persoonlijk & deskundig advies? Bel 020 - 2809200
Gezond Hart

Leefstijl voor een gezond hart en gezonde bloedvaten

Een gezond hart en gezonde bloedvaten zijn van groot belang. Het hart en de vaten zorgen ervoor dat ons lichaam van zuurstof en alle belangrijke bouwstoffen wordt voorzien. Hart- en vaatziekten zijn wereldwijd de grootste doodsoorzaak. Een gezond hart en gezonde vaten, verkleinen het risico op hart- en vaataandoeningen. Wij leggen ugraag uit hoe u zelf kunt werken aan een gezond hart en gezonde hardvaten.

Voldoende lichaamsbeweging

Een goede conditie is van belang voor onze algehele gezondheid. Hiermee verlaagt het risico op verschillende aandoeningen. Ook is beweging van groot belang om ons hart en onze vaten gezond te houden. Met voldoende beweging verlaagt de bloeddruk en hiermee houden we de hart- en bloedvaten in conditie. Bij beweging is de intensiteit niet van belang. Een lagere intensiteit kan gezonder zijn dan een oefening met hoge intensiteit uit te voeren. Dagelijks een halfuur beweging van matige intensiteit is hierbij de norm. Houdt u van sporten, doe dit dan vooral. Sporten helpt om het lichaamsgewicht op peil te houden en zorgt voor een betere conditie. Dit heeft weer een positief effect op uw hart- en bloedvaten.

Gezonde voeding

Gezonde voeding is ook van groot belang voor een gezond hart en gezonde vaten. Het eten van teveel zout wordt afgeraden. Zout verhoogt de bloeddruk, hierdoor is het hart drukker om het bloed in het lichaam te kunnen rondpompen. Het is belangrijk om gevarieerd te eten en daarbij meer onverzadigde dan verzadigde vetten binnen te krijgen. Bepaalde voedingsstoffen waaronder gezonde vetten, omega-3 vetzuren en verschillende vitaminen en mineralen helpen het hart beschermen. Ze helpen de weefsels rondom het hart gezond te houden. Deze voedingsstoffen krijgt u binnen door het eten van onder andere noten, bruine rijst, havermout, vette vis, groente en fruit. Rookt u, dan is het voor uw hart en vaten ook belangrijk dat u naast het eten van gezonde voeding stopt met roken! Nicotine uit sigaretten verhoogt de hartslag en de bloeddruk. Wanneer u stopt met roken zal dit een positief effect op uw hart en vaten hebben en de kans op een hartaandoening verkleinen.

Voldoende slaap

Voldoende slaap en een goede nachtrust zijn ontzettend belangrijk voor ons lichaam. Een tekort aan goede nachtrust gooit de belangrijke systemen zoals ons hart- en zenuwstelsel in de war. Om dit te voorkomen heeft u iedere nacht zeven tot negen uur slaap nodig.

Voorkom stress

Stress is ontzettend slecht voor het hart. Het voortdurend hebben van spanning of stress kan leiden tot een verhoogde bloeddruk dit kan weer resulteren in hartklachten. Bij stress is het ontzettend belangrijk om deze te verminderen. Probeer iedere dag naar buiten te gaan en adem diep en langzaam. Een wandeling buiten kan de stresshormonen verminderen en bloeddruk verlagen. Dit komt uw lichaam en hart ten goede. Personen die last hebben van chronische stress, doen goed aan om meditatieoefeningen in hun leven toepassen zoals ademhalingsoefeningen.

Supplementen

Er zijn ook verschillende supplementen die bijdragen aan het gezond houden van uw hart- en vaten. Een grote variatie aan verschillende soorten antioxidanten bieden bescherming tegen schadelijke invloeden op onze vaten en ons hart. Vooral de antioxidanten uit plantenextracten zorgen ook voor een betere doorbloeding van de vaten. Advanced Antioxidant Support is een geavanceerd antioxidantencomplex speciaal voor de vaten.

Omega 3 is een essentieel vetzuur waarvan wetenschappelijk onderzoek ruimschoots heeft aangetoond dat het van belang is voor een goede conditie van het hart en de vaten. Omdat Omega 3 steeds minder in onze voeding voorkomt is het verstandig een Omega 3 supplement te gebruiken. Natural Omega 3 + Support is een 100% zuivere visolie met een zeer hoge Omega 3 dosering voor een optimale dagelijkse voorziening Omega 3.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *