fbpx
Gratis verzending vanaf €30,-
Pakket past door brievenbus
Werkdagen voor 22:00 besteld, morgen in huis

Gratis verzending vanaf €30,-
Pakket past door brievenbus
Werkdagen voor 22:00 besteld, morgen in huis
21 januari 2019

Ademhalingstechnieken bij stress

Ademhalingstechniek bij stress

Onze ademhaling is van levensbelang. Onze ademhaling houdt ons daadwerkelijk in leven maar kan ook invloed hebben op emoties en stress. Mensen die veel last hebben van stress, hebben vaak een onrustige en snelle adem waarbij de ademfrequentie per minuut te hoog is. Dit zorgt op zichzelf ook voor stress en hierdoor kunnen uiteenlopende klachten ontstaan. Het is daarom belangrijk dat de ademhaling weer op een normale frequentie komt en dat u altijd probeert om rustig adem te halen. Om de ademhaling weer omlaag te krijgen en stress te verminderen kunt u verschillende ademhalingstechnieken gebruiken. Hieronder twee voorbeelden van makkelijke ademhalingstechnieken die helpen om snel te ontspannen en uw gedachten te focussen. De technieken kunt u overal uitvoeren.

Power breathing
Deze ademhalingstechniek kan bij stress helpen om uw hoofd leeg te maken, uw concentratie te verbeteren en eventuele hoofdpijn te verminderen. De oefening kan rechtop zittend of staand worden uitgevoerd.

  1. Adem een aantal keer diep in en uit door uw neus.
  2. Bij het inademen strekt u uw armen omhoog de lucht in.
  3. Bij uw uitademing trekt u uw handen krachtig terug en maakt u een vuist.
  4. Herhaal de oefening dertig keer op hoog tempo.
  5. Sluit af met uw armen in de lucht en houd uw adem even in. Adem vervolgens weer normaal.

Bodyscan
De bodyscan is een rustgevende ademhalingstechniek die u helpt om stress te verminderen en geheel tot rust te komen. De oefening kan zittend of staand worden uitgevoerd.

  1. Ontspan uzelf van top tot teen. Scan rustig uw lichaam in gedachten helemaal van boven tot beneden. Laat iedere spanning die u onderweg tegenkomt los.
  2. Adem diep in door uw neus waarbij u de lucht zachtjes over uw stembanden laat lopen. Uw buik komt bij het inademen naar voren.
  3. Adem rustig uit door uw neus en laat de lucht weer langs de stembanden lopen.
  4. Herhaal het bovenstaande enkele minuten en adem vervolgens weer normaal.
Lees ook
Signalen van vitamine B12 tekortOnze ademhaling houdt ons daadwerkelijk in leven maar kan ook invloed hebben op emoties en stress.Lees verder pijl

10% korting

10% korting ontvangen? Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Ontvang wekelijks het laatste gezondheidsnieuws, persoonlijke aanbiedingen en actiecodes en ontvang direct 10% korting op je eerste bestelling.